Zoeken sluiten

Wat als de ondersteuning niet goed gaat?

We hopen dat je tevreden bent over de ondersteuning van de JP. We doen ons uiterste best om mensen op een passende manier te ondersteunen bij hun leven. We beseffen ook dat niet altijd alles goed kan gaan. Het kan gebeuren dat iets niet gaat zoals het hoort of zoals je wilt. Het is belangrijk om daar samen over te praten.

In gesprek
De oplossing van een klacht of probleem ligt meestal dichtbij. Daarom is een gesprek met de betrokkenen de eerste stap. In zo’n gesprek lukt het vaak om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Coördinator denkt mee
Is het probleem na een gesprek niet opgelost? Dan kan de locatiecoördinator mogelijk verder helpen. Hij of zij denkt graag mee en zoekt naar een oplossing. Levert dat niet het gewenste resultaat op? Dan kan de locatiecoördinator er andere mensen bij betrekken om tot een oplossing te komen

Vertrouwenspersonen

Er kunnen situaties zijn waarin je er niet uit komt met de betrokken medewerkers. Of het kan lastig zijn om iets met hen te bespreken. Als dit het geval is, kun je contact zoeken met een vertrouwenspersoon. Deze is verbonden aan de JP, maar staat los van de locatie en de medewerkers van die locatie.

De vertrouwenspersoon luistert naar je verhaal en onderzoekt wat je verder kan helpen. Ook kan deze persoon ondersteunen bij het indienen van een klacht of tijdens de klachtenprocedure. Wil je weten wat de vertrouwenspersoon voor jou kan betekenen? Bekijk dan hieronder de animatie die we hierover hebben gemaakt.

Je kunt de vertrouwenspersoon een mail sturen via vertrouwenspersonen@jpvandenbent.nl. Of je belt naar het centraal bureau via 0570 – 66 57 70, zodat zij contact voor je leggen met een vertrouwenspersoon.

Onafhankelijke vertrouwenspersonen
Wil je liever iemand spreken die niet bij de JP werkt, dan kun je contact zoeken met Adviespunt Zorgbelang. Daar werken mensen aan wie je advies kan vragen en die je verder kunnen helpen.

Gaat je klacht over onvrijwillige zorg die onder de wet zorg en dwang valt, dan kun je mailen of bellen met Stefanie Ebbink stefanieebbink@zorgbelangcvp.nl / 0616033169. Of je belt of mailt naar het algemene nummer: 088-929 40 99 / cvp@zorgbelangcvp.nl.

Val je onder de jeugdzorg, dan kun je terecht bij de vertrouwenspersonen van Jeugdstem (088 -5551000). Chatten kan ook via www.jeugdstem.nl.

Klachtenfunctionaris

Alette Veldhuis is onze klachtenfunctionaris. Zij werkt bij de JP, maar neemt een onafhankelijke positie in. Je kunt Alette mailen, schrijven of bellen. Ze kijkt wat er is gebeurd en wat er nodig en mogelijk is om samen op een goede manier verder te kunnen. Bekijk de klachtenregeling van de JP  voor meer informatie.

Alette Veldhuis
Via het algemene nummer 0570 66 57 70
klachtenfunctionaris@jpvandenbent.nl
Postbus 361, 7400 AJ Deventer

Vertrouwenspersoon voor medewerkers

Binnen de JP is er ook een vertrouwenspersoon voor medewerkers. Dit is bedoeld om ervoor te zorgen dat ook zij de ondersteuning en begeleiding krijgen die ze nodig hebben bij werk gerelateerde kwesties. De vertrouwenspersoon voor medewerkers biedt een veilige en vertrouwelijke omgeving waar medewerkers terecht kunnen met persoonlijke uitdagingen, werkdruk of andere zaken die hun werk beïnvloeden.

Sylvia Bernard is de vertrouwenspersoon voor medewerkers.
Telefoonnummer 06-237 149 70
E-mail op sylvia@sylviabernard.nl
Sylvia luistert naar de medewerkers, biedt advies en helpt bij het vinden van oplossingen.