Zoeken sluiten

Wat als de ondersteuning niet goed gaat?

We hopen dat je tevreden bent over de ondersteuning van de JP. We doen ons uiterste best om mensen op een passende manier te ondersteunen bij hun leven. We beseffen ook dat niet altijd alles goed kan gaan. Het kan gebeuren dat iets niet gaat zoals het hoort of zoals je wilt. Het is belangrijk om daar samen over te praten.

In gesprek
De oplossing van een klacht of probleem ligt meestal dichtbij. Daarom is een gesprek met de betrokkenen de eerste stap. In zo’n gesprek lukt het vaak om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Coördinator denkt mee
Is het probleem na een gesprek niet opgelost? Dan kan de locatiecoördinator mogelijk verder helpen. Hij of zij denkt graag mee en zoekt naar een oplossing. Levert dat niet het gewenste resultaat op? Dan kan de locatiecoördinator er andere mensen bij betrekken om tot een oplossing te komen.

Vertrouwenspersonen
Er kunnen situaties zijn waarin je er niet uit komt met de betrokken medewerkers. Of het kan lastig zijn om iets met hen te bespreken. Als dit het geval is, kun je contact zoeken met een vertrouwenspersoon. Deze is verbonden aan de JP, maar staat los van de locatie en de medewerkers van die locatie.

De vertrouwenspersoon luistert naar je verhaal en onderzoekt wat je verder kan helpen. Ook kan deze persoon ondersteunen bij het indienen van een klacht of tijdens de klachtenprocedure. Wil je weten wat de vertrouwenspersoon voor jou kan betekenen? Bekijk dan hieronder de animatie die we hierover hebben gemaakt.

Je kunt de vertrouwenspersoon een mail sturen via vertrouwenspersonen@jpvandenbent.nl. Of je belt naar het centraal bureau via 0570 – 66 57 70, zodat zij contact voor je leggen met een vertrouwenspersoon.

Gaat het over onvrijwillige zorg die onder de wet zorg en dwang valt, dan kan het ook zijn dat je liever iemand spreekt die niet verbonden is aan de JP.  Dan kun je contact zoeken met stichting Zorgbelang. Daar werken mensen aan wie je advies kan vragen en die je verder kunnen helpen. Je kunt mailen of bellen met Wieke Pijl wiekepijl@zorgbelangcvp.nl/06-30 68 06 12. Of je belt of mailt naar het algemene nummer: 088-929 40 99 / cvp@zorgbelangcvp.nl

Klachtenfunctionaris
Alette Veldhuis is onze klachtenfunctionaris. Zij werkt bij de JP, maar neemt een onafhankelijke positie in. Je kunt Alette mailen, schrijven of bellen. Ze kijkt wat er is gebeurd en wat er nodig en mogelijk is om samen op een goede manier verder te kunnen. Bekijk de klachtenregeling van de JP voor meer informatie.

Alette Veldhuis
Via het algemene nummer 0570 66 57 70
klachtenfunctionaris@jpvandenbent.nl
Postbus 361, 7400 AJ Deventer