Zijn de cliënt en jij geïnteresseerd in ondersteuning vanuit een locatie van de JP? Benader dan een contactpersoon voor belangstelling ondersteuning van de betreffende locatie. Voor de contactgegevens kun je kijken onder contact bij de plaats waar je ondersteuning wilt. Je kunt contact opnemen met de persoon die daar genoemd wordt.

De contactpersoon verkent met wie van de JP jullie het beste een kennismakingsgesprek kunnen hebben. In dat gesprek komen verschillende onderwerpen aan de orde: de cliënt vertelt over zichzelf en welke vragen hij heeft. Ook kunnen jullie verwachtingen met ons delen. Wij vertellen over de visie van de JP, hoe we werken en – het allerbelangrijkst – hoe we antwoord kunnen geven op de vraag van de cliënt.

Wanneer start de ondersteuning?

Ons uitgangspunt is om de ondersteuning zo snel mogelijk te laten beginnen, tenzij er redenen zijn om later te starten. Ook daarin kijken we naar wat iemands vraag is, wat passend en mogelijk is.

Wanneer iemand een crisisplek nodig heeft, maken we – als er een plek beschikbaar is – binnen 24 uur een afspraak voor een gesprek, waarna de crisisopvang start.
Voor overbruggingsopvang is de wachttijd 2 weken tot een paar maanden.

Wat als de JP niet (direct) ondersteuning kan bieden?

Als iemand niet op korte termijn terecht kan bij de locatie waar hij interesse in heeft, zoeken we samen naar een (tussentijdse) oplossing. Zo is het mogelijk om alvast te starten met ondersteuning op de plek waar iemand op dit moment (nog) woont of dat iemand gebruik maakt van overbruggingsopvang. We gaan daarover graag met jou en de cliënt in gesprek.

Hoe meld ik iemand aan voor crisis- of overbruggingsopvang?

Als je op zoek bent naar een crisisplek voor iemand kun je tijdens werkdagen contact opnemen met een medewerker aanmelden kortverblijf via 0570 – 24 44 00 of via aanmeldingkortverblijf@jpvandenbent.nl

Voor overbruggingsopvang kun je het digitale aanmeldformulier invullen.
Kijk voor meer en gedetailleerdere informatie op de pagina

Hoe word ik betrokken bij de ondersteuning?

Wat ons betreft ben je aanwezig bij het kennismakingsgesprek. Tijdens dat gesprek komen verschillende onderwerpen aan de orde: de cliënt vertelt over zichzelf en welke vragen hij heeft. Ook kunnen jullie verwachtingen met ons delen. Wij vertellen over de visie van de JP, hoe we werken en – het allerbelangrijkst – hoe we antwoord kunnen geven op de vraag van de cliënt. Ook komen praktische zaken aan bod.

Over de wijze waarop jij als verwijzer betrokken bent bij de ondersteuning gaan we met elkaar in gesprek. Daar maken we afspraken over waar iedereen zich in kan vinden.
Verwijs je iemand naar een kortverblijfhuis? Dan ben jij het aanspreekpunt en jij regelt wat er na het tijdelijke verblijf gebeurt voor de cliënt.

Wil je meer informatie?

Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met de contactpersoon van een locatie die je passend lijkt voor de cliënt. Onder locaties vind je alle locaties van de JP en de gegevens van de contactpersonen. Met de contactpersoon bespreek je direct de mogelijkheden.

Heb je vragen over crisis- en overbruggingsopvang? Neem dan tijdens werkdagen contact op met een medewerker aanmelden kortverblijf van de JP via 0570 – 24 44 00 of via aanmeldingkortverblijf@jpvandenbent.nl

Niet gevonden wat je zocht?

Neem contact met ons op
Terug naar boven Privacy