We doen ons uiterste best om mensen op een passende manier te ondersteunen bij hun leven en hopen dat jij daar als verwant tevreden over bent. We beseffen dat niet altijd alles goed kan gaan. Het kan gebeuren dat iets niet gaat zoals het hoort of zoals je het voor je verwant zou willen. In zo’n geval is het belangrijk om dat bespreekbaar te maken.  

In gesprek
De oplossing van een klacht of probleem ligt in veel gevallen dichtbij. Ons uitgangspunt is dan ook om te beginnen met een gesprek met de direct betrokkenen. In zo’n gesprek kunnen beide kanten van het verhaal aan de orde komen en lukt het vaak gezamenlijk om een oplossing te vinden.

Coördinator denkt mee
Als er nog geen oplossing gevonden is, kan de locatiecoördinator mogelijk verder helpen. Hij of zij denkt graag mee en zoekt naar een oplossing. Levert dat niet het gewenste resultaat op? Dan kan de locatiecoördinator de regiocoördinator erbij betrekken. 

In vertrouwen
Wil je in vertrouwen met iemand over je probleem of klacht praten? Dan kun je terecht bij één van de interne vertrouwenspersonen van de JP. Hij of zij luistert naar je verhaal en onderzoekt wat je verder kan helpen. Daarnaast kan de interne vertrouwenspersoon je informatie geven of helpen als je een klacht wilt indienen. Ben je op zoek naar een interne vertrouwenspersoon? Kijk dan hier.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris
De JP heeft een klachtenfunctionaris, Alette Veldhuis. Zij werkt bij de JP, maar heeft een onafhankelijke positie. Je kunt Alette mailen, schrijven of bellen. Ze kijkt wat er gebeurd is en wat er nodig en mogelijk is om samen op een goede manier verder te kunnen. Hier vind je meer informatie over de klachtenregeling van de JP.  

Alette Veldhuis
0570 66 57 70
klachtenfunctionaris@jpvandenbent.nl
Postbus 361, 7400 AJ Deventer

Niet gevonden wat je zocht?

Neem contact met ons op
Terug naar boven Privacy