Patricia, moeder van Denise

Mijn dochter Denise heeft een meervoudige beperking. Ze zit in een rolstoel en kan niet praten, maar ze heeft een heel goed verstand. Ze woonde en werkte nog maar kort bij de JP toen ze een ongeluk kreeg: ze zat even buiten te wachten, alleen. Haar rolstoel begon te rollen en ze kon ‘m niet stoppen. De stoel botste tegen de stoeprand en Denise klapte voorover met haar gezicht op de stoep. Gevolg? Kapotte tanden en een ernstig beschadigde kaak.

De wereld stopte even met draaien toen ik het hoorde … Ik reed zo snel mogelijk naar het ziekenhuis, was in shock, voelde woede en onbegrip. Hoe kon het dat ik mijn kind uit handen gaf en het zó mis ging? Natuurlijk, er kan altijd wat gebeuren, maar bepaalde basiszaken moeten op orde zijn. Daar moet je als ouder op kunnen vertrouwen.

Waar ben je zonder vertrouwen?

Het herstel van Denise duurde lang en, hoe moeilijk het ook was, ik ben in gesprek gegaan met de medewerkers van de locatie. Dat heeft ons allemaal geholpen. Gelukkig zie ik nu veel dingen die goed gaan, het vertrouwen begint steeds meer te groeien. Dat moet ook, want waar ben je zonder vertrouwen?

Kwaliteit van dienstverlening

De kwaliteit van dienstverlening is zichtbaar in de uitkomsten van het cliënt- en verwantervaringsonderzoek.
87,8%

Algemene tevredenheid cliënten

82,7%

Tevredenheid begeleiding cliënten

Resultaten verwanten in %: 2017
Algemene tevredenheid over de JP 89,2
Tevredenheid over de begeleiding 87,9

Intern toezicht organiseren

Bij de JP kan iedereen het gesprek aangaan met de ander, ongeacht rol of functie. Die dialoog kan ongestructureerd of gestructureerd van karakter zijn, formeel of informeel en kan verschillende vormen aannemen. We hebben het met elkaar over onze cultuur en onze waarden. Dat vinden we belangrijk, omdat ze woorden geven aan ons gedrag. Als we de kwaliteit van die gesprekken goed in de gaten houden, organiseren we op die manier met elkaar ons eigen interne toezicht.

Bekijk de andere waarden